Nieuwsbrieven

Opvang na de paasvakantie.

Maatregelen zijn verlengd tot en met 03 mei 2020.

De lessen blijven geschorst.

De Nationale Veiligheidsraad, uitgebreid met de ministers-presidenten, heeft, op grond van advies van de wetenschappelijke experten, de huidige maatregelen in de strijd tegen het coronavirus voorlopig verlengd tot en met zondag 3 mei.

Voor onze school betekent dit dat de lessen op school geschorst blijven en dat onze school in opvang  blijft voorzien. Zoals voor de paasvakantie blijft het algemene principe hetzelfde namelijk dat kinderen en jongeren zo veel mogelijk thuis worden opgevangen.

Concreet:

- De scholen blijven tot en met donderdag 30 april open voor de opvang van 3 groepen gezonde  leerlingen:

• Kinderen van ouders met een beroep in een cruciale sector.
                       • Kinderen in een kwetsbare thuissituatie.
                       • Kinderen zonder andere opvangmogelijkheid uit het buitengewoon onderwijs met medische en/of sociale zorgnoden.

- vrijdag 01 mei is een wettelijke feestdag.
- leerlingen krijgen tot en met donderdag 30 april vanop afstand nieuwe leerstof aangeboden volgens de  principes van ‘preteaching’. Jouw kind krijgt zo veel mogelijk digitaal nieuwe leerstof aangeboden thuis of in de opvang.

Net zoals de vorige weken:

-Contacteer je de school via onderstaande linkals je opvang nodig hebt.
Hierbij vermeld je op welke momenten je opvang nodig hebt!
Indien je op maandag niets doorgeeft, gaan we ervan uit dan je de rest van de week geen opvang nodig hebt.

- Blijf alert voor mogelijke symptomen bij je kind (zoals vooral koorts, maar ook hoesten, zich grieperig voelen). Als die optreden, neem je contact op met de huisarts.
- Blijf de voorzorgsmaatregelen hanteren.

Over een datum vanaf wanneer de lessen weer op school kunnen doorgaan, en onder welke voorwaarden dat zal gebeuren, heeft de Veiligheidsraad nog geen beslissing kunnen nemen. De veiligheid van leerlingen en personeel zal in die beslissing in elk geval prioritair zijn.

Wij zullen jullie op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot het schoolgaan van jullie kind via GIMME, WEBSITE.
Ouders, bedankt voor het grote engagement!

Zorg goed voor jezelf, je gezin, je naasten.

Vriendelijke groet,
Schoolbestuur, directeur en personeel